top of page

מהו טיפול CBT?

טיפול CBT הוא טיפול התנהגותי- קוגניטיבי. זהו טיפול אשר במהלכו אנחנו יוצרים שינויים התנהגותיים ושינויים מחשבתיים (קוגניטיביים) כדי להגיע למטרה שלכם. השילוב בין שני סוגי השינויים הוא היוצר את התוצאה הרצויה בצורה מהירה אשר מצליחה להחזיק לאורך זמן.


טיפול CBT בניגוד לטיפולים אחרים בשוק הוא טיפול קצר מועד אשר הוכח מחקרית כיעיל!. בטיפול CBT ההתמקדמות היא על ההווה, "כאן ועכשיו". כלומר המטרה שלנו במהלך הטיפול היא לשפר לכם את איכות החיים ובכל שבוע לשאוף שתצליחו להתמודד טוב יותר עם אירועי החיים.


במהלך הטיפול תלמדו טכניקות רבות אשר באמצעותן תרגישו יותר שליטה, פחות חוסר אונים ופחות תסכול. לתפיסתי ישנה חשיבות גדולה להכרה טובה מאוד עם הכלים הטיפוליים שכן ידע זה יעניק לכם את היכולת לטפל בעצמכם (מוזמנים לקרוא מאמר בנושא טיפול בעצמי).


נשמע פשוט? כן אבל לא...


כאשר אתם מגיעים לניתוח אתם מפקידים בידי המנתח את האחריות והכוח להצלחת התהליך (מה שבשליטתו). לעומת זאת בתהליך של טיפול רגשי CBT עליכם להיות אקטיביים. אני נוהגת להסביר למטופלים שלי שתפקידי הוא להעניק להם כלים כך ששולחן העבודה שלהם יהיה מלא בכלי עבודה. התפקיד של המטופל הוא להשתמש בכל פעם בכלי שהכי רלוונטי והכי מועיל לפתור את הסיטואציה. אני רוצה לחמש (מהמילה תחמושת) אתכם בטכניקות הכי יעילות והכי טובות לפתרון מגוון רחב של בעיות.


כל כלי אתם תתרגלו וכלל שיעבור הזמן אתם תהפכו להיות מומחים לטיפול בעצמכם. הכוח עובר ממני המטפלת, אליכם.


שאלות נפוצות על טיפול CBT:


למי CBT מתאים?

טיפול CBT מתאים לכל הגילאים, בהתאמה נדרשת לפי היכולות הקוגניטיביות של המטופל. אני באופן אישי עבדתי עם ילדים בני 4 ומעלה ועם מבוגרים עד גיל 77 😊 וכולם הראו תוצאות מצויינות. טיפול CBT יעיל לטיפול בחרדות, דיכאון, שליטה בכעסים, התמודדות עם ערך עצמי נמוך, התמודדות עם לחץ, חרדות חברתיות, פוביות, התמודדות עם תסכולים, שיפור תקשורת בין אישית וזוגית ועוד.


מה התהליך הטיפולי? אנחנו נפגשים פעם בשבוע לשיחת זום, במקום שנוח לכם, עם הקפה שלכם ואם תרצו תעלו אפילו עם נעלי הבית שלכם. ב2 המפגשים הראשונים אנחנו נעסוק יותר בהיכרות שלי איתכם. על בסיס מפגשי ההיכרות אני מכינה תוכנית עבודה מדוייקת המתאימה ספציפית לכם. המטרה שלי היא להכין תוכנית אשר תביא אתכם למטרה לשמה הגעתם אליי, בזמן הקצר ביותר אך ללא פגיעה ביעילות. לאחר מכאן אנחנו נותנים מקום למטרות ומתחילים תהליך למידה של הידע המקצועי והכלים הפרקטיים לטיפול בקשיים. בסוף כל מפגש ניתנת משימה אשר מטרתה לעזור לעצמכם לקדם את התהליך הטיפולי ולהיות חלק מצוות העבודה העוסק בפיתוח וקידום ההצלחה שלכם. אתם לעולם לא תקבלו משימה שתהיה קשה לכם מדיי. אני תמיד שואלת האם המשימה מקובלת עליכם ואני כמובן מסבירה מה הרציונאל שלה.

במילים אחרות, כאשר אתם מגיעים אליי לטיפול אנחנו יחד הופכים להיות צוות אשר עובד יחד לטובת המטרה שלכם.

כמה זמן לוקח טיפול CBT?

שאלה שכיחה שאני נשאלת רבות ובצדק. לרוב מדובר על בין 15-20 מפגשים שבועיים עד שאנחנו עוברים למפגשים פעם בשבועיים. כאשר אני רואה שאתם במקום טוב של ידע ותרגול עם רווחה נפשית גבוהה יותר, אני בעצמי מציעה לכם לרווח את המפגשים (לעבור למפגש פעם בשבועיים) על מנת להראות לכם שאינכם תלויים בי. כאשר המפגשים לא נערכים כל שבוע עליכם להשלים את תפקידי הטיפולי ולקיים מפגש עצמאית אחת לשבוע (אותו אתם שולחים לי בווטסאפ).


ומה אם אני לא מספיק פעיל ולא אעשה את המשימות? זה בסדר גמור. כפי שרשמתי הטיפול צריך להיות מותאם לכם. אם אתם מעדיפים קצב איטי עם מעט משימות, כך יהיה. הכוח אצלכם, לא אצלי. אני מתאימה את עצמי אליכם ולא ההיפך.


החלק הקשה ביותר בתהליך טיפולי זה הצעד הראשון.

תרימו לי טלפון מבטיחה להסביר הכל ולוות אתכם יד ביד.

bottom of page