top of page

איך מנהלים קונפליקטים במקום העבודה?

לאורך השנים למדתם המון מידע מקצועי שאמור לסייע לכם להתקדם ולהתפתח בשוק העבודה. למדתם שפות - אנגלית, Python, JavaScript, SQL. למדתם איך להתסדר לבד. למדתם איך לעבוד בשיתוף פעולה. למדתם איך להציב מטרות ולהשיג אותן.


אבל האם לימדו אתכם איך רבים נכון?

למעשה בכל יום כמעט יש לנו ויכוח עם מישהו על משהו, בבית או בעבודה. למילה "ריב" יש יחסי ציבור מאוד לא טובים, אבל זו פעולה מאוד חשובה בתקשורת בין אישית, כל עוד היא נעשית בדרך בנכונה. ריב/ ויכוח זו סיטואציה בה יש חוסר הסכמה ומצב זה דורש תיאום ציפיות מחדש.

אז הנה טיפ חשוב לשמירה על ויכוח מועיל: שמרו על הכבוד של כל האנשים בשיחה. נשמע פשוט אבל זה מורכב וקשה אך אפשרי. בזמן ויכוח לעיתים אנחנו מרגישים מותקפים ואותנו לימדו ש "ההגנה הכי טובה היא התקפה". בסיטואציה כזו אנחנו עשויים לבחור באסטרטגיה של תקיפה (אפילו מכה מתחת לחגורה) כדי להתמודד ולא להראות חולשה חלילה. כלומר, בשביל לשמור על הכבוד של האדם איתו אני מדבר עליי לוותר במודע על האגו שלי. להסכים להיות לא צודק, להסכים לטעות, להסכים להתנצל, להסכים להיות פגיע ולהסכים עם התסכול במידה ולא מבינים אותי.

אם עוברת לכם בראש המחשבה "מה יחשבו עלי אם אוותר?" או "מי הוא שהוא מרשה לעצמו לדבר אליי ככה?" סימן שהאגו מנהל אתכם. זו בדיוק הסיטואציה לעצור, להבין מה המטרה המשותפת, מה תיאום הציפיות שצריך לעשות ומשם להתקדם יחד.

ברגע שהעובדים לומדים "לריב נכון", יהיו הרבה פחות קונפליקטים בעבודה, האווירה תהיה טובה יותר וכך גם המקצועיות.


להרצאה המלאה צרו איתי קשר ואגיע אליכם למקום העבודה!

bottom of page